Winkelwagen

    Volg GIKS

    Filters
    Favorieten

    Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

    Veelgestelde vragen

    5 meest gestelde vragen

    • Kan ik mijn bestelling terugsturen?
      Ja, je kan je bestelling binnen de 14 dagen terugsturen.

      Let op: De artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, in de originele verpakking en voorzien van het originele prijskaartje!

    • Ik heb iets teruggestuurd. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
      Nadat de retourzending is goedgekeurd (de artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, in de originele verpakking en voorzien van het originele prijskaartje) wordt het bedrag binnen enkele dagen op jouw rekening gestort.
    • Ik wil iets terugsturen. Wat moet ik doen?
      Breng het artikel gratis terug naar één van de GIKS winkels, samen met het ingevuld retourformulier. Je krijgt een tegoedbon ter waarde van het bedrag.
      Je kan het artikel ook gratis retourneren via een Bpost kantoor/afhaalpunt naar keuze. Vul het GIKS retourformulier volledig in en leg het op de artikelen. Kleef de doos dicht. Kleef het bijgevoegde retourlabel van Bpost op de doos. Wanneer jouw retourzending goedgekeurd werd, zal het geld binnen enkele dagen teruggestort worden op jouw rekening.

      Let op: De artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, in de originele verpakking en voorzien van het originele prijskaartje!

    • Is een uitverkocht product later weer leverbaar?
      Dit hangt af van het merk en het soort artikel. Als je twijfelt over de beschikbaarheid van een artikel kan je contact opnemen met onze klantendienst. Bij elk artikel vind je een link ‘vraag over dit artikel’.
    • Heb ik een account nodig om iets te bestellen op de webshop?
      Ja, om een online bestelling te plaatsen heb je een account nodig. Zo geniet je van de volgende voordelen:
      • Je spaart punten op jouw GIKS bonuskaart: je verzamelt jouw korting bij aankopen in de winkel én online. Het gespaarde bedrag kan je zowel in de winkel als online verzilveren bij jouw volgende aankoop.
      • Bij een volgend bezoek aan onze webshop kan je sneller inloggen dankzij jouw account.

    Verzenden

    • Waar kan ik mijn reservatie ontvangen?
      Je kan jouw reservatie laten klaarleggen in één van onze GIKS winkels. Deze reservatie kan betaald worden in de winkel.
    • Waar kan ik mijn aangekochte artikelen ontvangen?
      • Je kan jouw bestelling laten klaarleggen in één van onze GIKS winkels.
      • Je kan het pakket laten leveren bij je thuis of op kantoor.
      • Je kan jouw pakket afhalen in een Bpost afhaalpunt/kantoor bij jou in de buurt. Tijdens de bestelling krijg je een overzicht van alle Bpost afhaalpunten. Je kiest uit de lijst één Bpost afhaalpunt.
      • Je kan jouw bestelling afhalen in een Bpost pakketautomaat.
      • In Nederland kan er geleverd worden thuis of op kantoor.


    • Naar welke landen worden bestellingen verzonden?
      Je kan online bestellingen laten leveren in België en Nederland.
    • Wat is de levertijd van een bestelling?
      Voor verzending naar één van onze GIKS winkels bedraagt de bezorgtermijn 2 à 3 werkdagen, je wordt telefonisch of via mail op de hoogte gebracht wanneer jouw bestelling ter plaatse is.

      Voor een standaard verzending naar het door jou gekozen Bpost kantoor of afhaalpunt, naar jou thuis of naar kantoor of via een pakketautomaat, bedraagt de bezorgtermijn tevens 2 à 3 werkdagen.
    • Wat is het bedrag van de verzendkosten?
      Verzending naar één van onze GIKS-winkels is gratis.

      Voor aankopen < 50 EUR bedragen de verzendkosten 3,99 EUR voor verzendingen binnen België en 5,99 EUR voor verzendingen naar Nederland.

      Voor aankopen > 50 EUR zijn de verzendkosten gratis voor verzendingen binnen België en naar Nederland.
    • Hoe kan ik mijn levering via Bpost ontvangen?
      Voor een standaard verzending heeft u de keuze tussen levering bij u thuis of op kantoor, in een afhaalpunt of via een pakketautomaat. U ontvangt een mail wanneer uw bestelling in het afhaalpunt of pakketautomaat is toegekomen. Op die manier kunt u uw bestelling afhalen tijdens de openingsuren van afhaalpunt, of aan de pakketautomaat.
      Voor een standaard verzending naar Nederland kan dit bij u thuis of op kantoor.
    • Hoe kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?
      Als je gekozen hebt voor afhalen of bestelling in de winkel, dan krijg je telefonisch of via mail een seintje zodra de bestelling binnen is. Je beschikt dan over 5 werkdagen om het af te halen. Breng de bevestigingsmail van de bestelling mee naar de winkel.

    Betalen

    • Is het veilig om online te betalen?
      Ja, jouw gegevens worden door middel van de SSL-technologie gecodeerd en zo overgedragen. Voor betalingen met Visa en Mastercard worden uitsluitend SET-transacties (secure electronic transactions) aanvaard. Nadat gecontroleerd is dat de kaart tot het SET-systeem behoort, neemt het systeem contact op met bank die de kaart heeft afgegeven zodat de koper de aankoop kan machtigen. Zodra de bank de authenticiteit bevestigt, wordt de betaling op jouw kaart in rekening gebracht. Anders wordt de bestelling geannuleerd.

      Veilig betalen op de GIKS webshop.
      De betalingen in onze webshop worden verzorgd door MultiSafepay. MultiSafepay is onze partner op het gebied van online betalingen. Zij staat bekend om haar jarenlange ervaring met online betalen en verzorgt de snelle en veilige afhandeling van betalingen voor een groot aantal webshops.

      MultiSafepay stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar betalen op het internet. Alle betalingen vinden plaats middels een beveiligde verbinding. Zodra jouw betaling is ontvangen krijg je hiervan een bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres.

    • Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?
      Je kunt op verschillende manieren veilig online betalen op de GIKS webshop. Je kunt kiezen uit volgende mogelijkheden:
      • VISA
      • Mastercard
      • Bancontact / Mister Cash
      • Maestro
      • KBC Online / CBC Online
      • ING Homepay
      • Belfius
      • iDeal
    • Waarom wordt mijn creditcard geweigerd?
      Jouw creditcard kan om één van de volgende redenen geweigerd worden:
      • Je kan bepaalde informatie onjuist hebben ingevoerd. Controleer of alle verplichte velden juist zijn ingevuld.
      • Jouw creditcard kan vervallen zijn. Controleer of de vervaldatum van jouw kaart niet verlopen is.
      • Je kan de kredietlimiet bereikt hebben. 
    • Kan ik mijn bedrijfsgegevens op de factuur laten vermelden?
      Ja. Je kan jouw facturatie- en bedrijfsgegevens invullen bij het plaatsen van jouw bestelling.
    • Zijn mijn gegevens veilig in de GIKS webshop?
      Ja. Je kan winkelen zonder zorgen. We doen er alles aan om over de middelen te beschikken die ons in staat stellen de veiligheid van jouw aankopen en jouw gegevens te garanderen. Bij GIKS gaan we zorgzaam om met jouw gegevens. Ons privacy beleid kan je via deze link terugvinden. privacywetgeving

    Retourneren

    • Hoe kan ik een webshop bestelling terugsturen?
        Hoe kan ik een webshop bestelling terugsturen?
      • Breng het artikel gratis terug naar één van de GIKS winkels, samen met het ingevuld retourformulier. Je krijgt een tegoedbon ter waarde van het bedrag.
      • Je kan het artikel ook gratis retourneren via een Bpost kantoor/afhaalpunt naar keuze. Vul het GIKS retourformulier volledig in en leg het op de artikelen. Kleef de doos dicht. Kleef het bijgevoegde retourlabel van Bpost op de doos. Wanneer jouw retourzending goedgekeurd werd, zal het geld binnen enkele dagen teruggestort worden op jouw rekening.


      Let op: De artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, in de originele verpakking en voorzien van het originele prijskaartje!

    • Kan ik mijn artikelen ook terugbrengen in een GIKS winkel?
      Ja, je kan een artikel gratis terugbrengen naar een GIKS winkel.
    • Hoeveel tijd heb ik om een artikel te retourneren?
      De retourtermijn is standaard 14 dagen na ontvangst van de artikelen.
    • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
      Retourneren met GIKS retourformulier in één van onze GIKS winkels of via een Bpost kantoor/afhaalpunt is volledig gratis.
    • Hoe ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?
      Zodra de retourzending goedgekeurd is, ontvang je het bedrag terug op jouw rekening.
    • Binnen welke termijn ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?
      Bij retour in een GIKS winkel:
      Je ontvangt een tegoedbon ter waarde van het bedrag.

      Bij een retour via Bpost zending:
      Nadat de retourzending is goedgekeurd wordt het bedrag binnen enkele dagen op jouw rekening gestort.

      In beide gevallen dienen de artikelen in perfecte staat te verkeren en voorzien zijn van het originele prijskaartje.
    • Wat moet ik doen als het teruggestorte bedrag niet correct is?
      Neem contact op met onze boekhouding via boekhouding@giks.be of op het nummer 056/62 00 12 (elke werkdag bereikbaar van 8u30-12u30 / 14u-16u). We zoeken dan zo snel mogelijk naar een oplossing.

      GIKS behoudt zich het recht voor om retourzendingen die buiten de gestelde termijn zijn aangemeld of verstuurd, of kledingstukken die niet in dezelfde staat verkeren als waarin ze zijn verstuurd, te weigeren.

    Ruilen

    • Kan ik mijn webshop bestelling ruilen?

      In één van onze GIKS winkels kan je het artikel (met factuur en prijskaartje) ruilen voor:

      • een andere MAAT OF KLEUR van hetzelfde artikel. Je hoeft geen verdere bijkomende kosten te betalen.
      • een ander ARTIKEL. Wij nemen het artikel in retour en rekenen het nieuwe artikel aan. Ofwel kan je bijbetalen ofwel krijg je een tegoedbon.
      • een TEGOEDBON t.w.v. het totaal betaalde bedrag.
      Let op: De artikelen dienen in perfecte staat te verkeren, in de originele verpakking en voorzien van het originele prijskaartje!

    • Wat is de termijn om te ruilen?
      De ruiltermijn is 14 dagen na ontvangst van de goederen.

    Mijn account

    Mijn bonuskaart

    • Hoe bekom ik mijn bonuskaart en hoe werkt deze?

      De GIKS bonuskaart, da's genieten van kortingen tot -10%!

      Geniet van kortingen tot 10% en verzilver ze bij je volgende aankoop.

      Hoe werkt het?
      Met je GIKS bonuskaart krijg je een korting bij elk aangekocht artikel. Het kortingspercentage is afhankelijk van het merk.
      De korting wordt in punten op je GIKS bonuskaart gezet en het gespaarde bedrag kan verzilverd worden bij jouw volgende aankoop.
      (vb. je koopt voor 100€ en de bonuskorting van dat merk is 10% dan krijg je 1000 bonuspunten op je bonuskaart, wat overeenkomt met 10€ bij het verzilveren van de bonuspunten / je koopt voor 100€ en de bonuskorting van dat merk is 5% dan krijg je 500 bonuspunten op je bonuskaart, wat overeenkomt met 5€ bij het verzilveren van de bonuspunten)

      De bonuskaart is zowel geldig in onze winkels als op onze webshop.

      Hoe bekom je jouw bonuskaart?
      In de winkel
      De GIKS bonuskaart is verkrijgbaar aan de kassa. Geef éénmaal je gegevens aan de kassa en de verkoopster bezorgt jouw persoonlijke bonuskaart.

      Online
      Je bezit reeds een bonuskaart bij jouw online bestelling.
      Bij het aanmaken van jouw account kan je de code van jouw GIKS bonuskaart invullen. Het systeem zoekt jouw klantengegevens op.
      Op die manier kan je jouw account verder aanvullen en spaar je jouw punten zowel online als in de winkel op één bonuskaart.

      Je hebt nog geen bonuskaart bij jouw online bestelling.
      Geen probleem! Zodra je een volledig ingevulde account aanmaakt, creëren we een digitale bonuskaart voor jou.
      Telkens je inlogt met dit account verrekent het systeem automatisch jouw gespaarde bonuskorting en heb je de keuze deze te verzilveren.
      Ga je daarna shoppen in een fysieke winkel, dan kan de verkoopster jouw gegevens opzoeken en kan je verder sparen op dezelfde bonuskaart.

      (GIKS houdt rekening met de bescherming van jouw persoonsgegevens volgens de GDPR wetgeving 2018)
    • Kan ik mijn gespaarde punten verder opsparen?

      Kan je jouw bonuspunten opsparen?

      Ja. Bij elke aankoop, zowel in een GIKS winkel als online, krijg je de kans de bonuspunten van de vorige aanko(o)p(en) te valideren of verder te sparen tot een volgende aankoop.

    Artikelen en voorraad

    • Hoe weet ik welke maat ik moet nemen?
      Bij elk artikel vind je een link naar onze maattabellen, deze helpen je wegwijs om de gepaste maat te vinden. We merken wel op dat sommige merken groter tailleren dan andere, de maattabellen geven je enkel een richtlijn. Toch de verkeerde maat gekozen? Ruilen is makkelijk en gratis.
    • Is een uitverkocht artikel later weer leverbaar?
      Dit hangt af van het merk en het soort artikel. Als je twijfelt over de beschikbaarheid van een artikel kan je contact opnemen met onze klantendienst. Bij elk artikel vind je een link ‘vraag over dit artikel’.
    • Hoe kan ik zien waar een artikel op voorraad is?
      Als een artikel op voorraad is, wordt het op onze webshop getoond. Na doorklik op een bepaald artikel kan je de voorraad per vestiging bekijken via de link 'Klik hier en bekijk voorraad".

    GIKS cadeaubon, tegoedbon en waardebon

    Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookies.